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14:59 May 17, 2018 |
German to French translations [PRO] Medical - Medical: Health Care / stomies | |||||||
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| Selected response from: Marcombes (X) France Local time: 04:28 | ||||||
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Summary of answers provided | ||||
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4 +1 | branches de l'intestin / segments intestinaux (colon transverse ou colon sigmoïde) |
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branches de l'intestin / segments intestinaux (colon transverse ou colon sigmoïde) Explanation: ei intraabdominaler Anastomose empfiehlt sich das Aufheben der Anastomose mit Ausleiten beider *** Darmschenkel***. |
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Reference: Reference Reference information: https://link.springer.com/article/10.1007/BF01729569 Anything here? Das akute postoperative Abdomen wies bei 1813 resezierenden Eingriffen am Verdauungstrakt eine Letalität von 54,8% auf. Die Letalität der Nahtinsuffizienz am Magen betrug 69,4%. Bei der Behandlung der Nahtinsuffizienz schnitt die Nachresektion am ungünstigsten ab. Bei 603 Colon- und Rectumresektionen war unsere Insuffizienzrate 7,9% mit einer Letalität von 36,6%. Bei intraabdominaler Anastomose empfiehlt sich das Aufheben der Anastomose mit Ausleiten beider *** Darmschenkel***. Bei extraperitonealer Insuffizienz einer Rectumanastomose reicht meist ein Anus-praeter aus. Bei freier Peritonitis jedoch sollte die Anastomose beseitigt, eine terminale Kolostomie angelegt, der sacrale Raum durch Omentumplastik verschlossen und ausgiebig drainiert werden. The acute abdomen in the postoperative period among 1813 patients in whom gastrointestinal resections of various types were performed revealed a mortality of 54,8%; suture line leakage a mortality of 69,4%. Among the procedures used for treating anastomosic insufficiency a second resection and reanastomosis showed the least favourable results. Anastomotic insufficiency among 603 colonic and rectal resections occurred in 7,9% with a mortality of 39,6%. In case of an intra-abdominal anastomosis, the anastomosis is resected with creation of two separate colostomies. Leaking extraperitoneal anastomoses should be treated by a colostomy. In diffuse peritonitis this anastomosis should be resected, a terminal colostomy performed and the sacral space should be obliterated by an omentoplasty with additional extensive drainage of the small pelvis. |
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