Pages in topic:   [1 2] >
Misleidende links bij vertaalportaal
Thread poster: Erwin van Wouw
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
Feb 5, 2018

Ik kwam vanmorgen bij toeval terecht op de website http://kostenvertalers.nl. Het viel me op dat bij alle vertalers waarvan geen website bekend is, wordt verwezen naar twee websites (van een eenpitter en een groot vertaalbureau). Kijk bijvoorbeeld eens bij vertal... See more
Ik kwam vanmorgen bij toeval terecht op de website http://kostenvertalers.nl. Het viel me op dat bij alle vertalers waarvan geen website bekend is, wordt verwezen naar twee websites (van een eenpitter en een groot vertaalbureau). Kijk bijvoorbeeld eens bij vertalers uit De Bilt: http://kostenvertalers.nl/utrecht/de-bilt/ Wat een manier om klanten te werven!Collapse


 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Dubieus gebeuren Feb 5, 2018

Als je bijv. plaatsen rondom Leiden bekijkt (Leiderdorp, Voorschoten, Wassenaar), hebben veel bureaus/vertalers daar dezelfde website, maar dan andere dan die bij De Bilt.

WHOIS van kostenvertalers.nl leidt naar gidsen.space (geen actieve website), blijkbaar een voortzetting van gidsenoverzicht.blogspot.com.
... See more
Als je bijv. plaatsen rondom Leiden bekijkt (Leiderdorp, Voorschoten, Wassenaar), hebben veel bureaus/vertalers daar dezelfde website, maar dan andere dan die bij De Bilt.

WHOIS van kostenvertalers.nl leidt naar gidsen.space (geen actieve website), blijkbaar een voortzetting van gidsenoverzicht.blogspot.com. Achter gidsen.space gaat nog meer schuil, onder meer een bitcoin-site. Ruikt een beetje verdacht.

Sowieso is kostenvertalers.nl een beetje een rare site: geen info over wat je voor een registratie zou moeten betalen, geen contactinfo (de contactinfo in de bovenstaande link geeft een telefoonnummer in Singapore), enzovoorts. Ik zou me er niet aanmelden zonder meer achtergrondinformatie.
Collapse


 
Nicole Coesel
Nicole Coesel  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
Not my cup of tea Feb 5, 2018

Zoals ze zelf zeggen ligt met internet de wereld aan je voeten. Waarom zou je dan per provincie binnen Nederland op zoek moeten gaan naar een vertaalbureau? Raar verhaal, én met typefouten op de site (altijd leuk, zegt genoeg).

Goed dat je er even op wees, Erwin, dank je!


 
Jan Willem van Dormolen (X)
Jan Willem van Dormolen (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
+ ...
Bedriegers Feb 5, 2018

Nou ja!
Ik sta dus zelf ook op deze website vermeld. Adres klopt (althans, klopte vier maanden geleden nog), telefoonnummer klopt, maar als website staat www.cuyper.nl vermeld, waarmee ik helemaal niets van doen heb.
Ik heb een e-mail verstuurd waarin ik ze sommeer om mijn naam te verwijderen.


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
TOPIC STARTER
Onvrijwillige opname in register Feb 5, 2018

Matthijs Frankena wrote:

Sowieso is kostenvertalers.nl een beetje een rare site: geen info over wat je voor een registratie zou moeten betalen, geen contactinfo (de contactinfo in de bovenstaande link geeft een telefoonnummer in Singapore), enzovoorts. Ik zou me er niet aanmelden zonder meer achtergrondinformatie.


Ik heb me ook niet aangemeld. Toch sta ik op de website. Overigens wel met de juiste gegevens. De link verwijst in mijn geval ook gewoon naar mijn eigen website.


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
TOPIC STARTER
SEO Feb 5, 2018

Nicole Coesel wrote:

Zoals ze zelf zeggen ligt met internet de wereld aan je voeten. Waarom zou je dan per provincie binnen Nederland op zoek moeten gaan naar een vertaalbureau? Raar verhaal, én met typefouten op de site (altijd leuk, zegt genoeg).

Goed dat je er even op wees, Erwin, dank je!


Graag gedaan Nicole. Ik denk dat ze de SEO-waarde van bepaalde websites proberen op te krikken. Maar volgens mij trapt Google daar op deze manier echt niet meer in anno 2018.


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
TOPIC STARTER
Reactie? Feb 5, 2018

Jan Willem van Dormolen wrote:

Nou ja!
Ik sta dus zelf ook op deze website vermeld. Adres klopt (althans, klopte vier maanden geleden nog), telefoonnummer klopt, maar als website staat www.cuyper.nl vermeld, waarmee ik helemaal niets van doen heb.
Ik heb een e-mail verstuurd waarin ik ze sommeer om mijn naam te verwijderen.


Zoals ik hierboven al aangaf, zijn mijn gegevens correct vermeld, hoewel ongevraagd geplaatst. Vermeldingen met misleidende verwijzingen vind ik echt onvergeeflijk. Ik ben benieuwd naar de reactie. Houd je ons op de hoogte, Jan Willem?


 
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
Dutch to English
Ik ook Feb 5, 2018

Ik sta er ook op met een link naar een mij onbekend vertaalbureau. Heb ze ook gevraagd mij te verwijderen en ook het vertaalbureau ingelicht dat ik hiervan op de hoogte ben.

Olly


 
Matthijs Frankena
Matthijs Frankena  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Op die fiets... Feb 5, 2018

Erwin van Wouw wrote:

Ik heb me ook niet aangemeld. Toch sta ik op de website. Overigens wel met de juiste gegevens. De link verwijst in mijn geval ook gewoon naar mijn eigen website.


OK, dat had ik nog niet door. Ik sta er niet op, anders had ik dat al eerder begrepen. Het wordt steeds mooier met al die pogingen tot oplichting en bedrog.

Helaas heeft WHOIS geen info over waar je abuse kunt melden. De houder van gidsen.space heeft een adres in Leidschendam, maar telefoonnummers in Singapore. Ik vermoed dat hij lastig te pakken zal zijn.

Sterkte met het bestrijden van dit misbruik.


 
Jan Willem van Dormolen (X)
Jan Willem van Dormolen (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
+ ...
Massareactie Feb 5, 2018

Ik heb op een ander vertalersforum de collega's gewaarschuwd. Die zijn massaal mails gaan verzenden met het verzoek om verwijderd te worden. Er zijn er al een aantal inderdaad verwijderd, waaronder die van mij.

Voor wie ook wil optreden tegen deze ongevraagde 'reclame':

'Op uw website kostenvertalers.nl vond ik mijn gegevens. Ik heb u daar nooit toestemming voor gegeven. Bovendien staat bij mijn gegevens een link vermeld die vermeld die leidt naar een vertaalbureau waar
... See more
Ik heb op een ander vertalersforum de collega's gewaarschuwd. Die zijn massaal mails gaan verzenden met het verzoek om verwijderd te worden. Er zijn er al een aantal inderdaad verwijderd, waaronder die van mij.

Voor wie ook wil optreden tegen deze ongevraagde 'reclame':

'Op uw website kostenvertalers.nl vond ik mijn gegevens. Ik heb u daar nooit toestemming voor gegeven. Bovendien staat bij mijn gegevens een link vermeld die vermeld die leidt naar een vertaalbureau waarmee ik niet te maken heb of ooit heb gehad. Ik sommeer u dan ook per onmiddellijk mijn gegevens te verwijderen, anders zal ik juridische maatregelen ondernemen.'
Collapse


 
Edith van der Have
Edith van der Have
Netherlands
Local time: 11:30
Member (2016)
English to Dutch
+ ...
Melding doen bij Google Feb 6, 2018

Ze gebruiken Google AdWords/AdSense en dat mag niet op websites met misleidende informatie. De moeite waard dus om dit te melden bij Google, hoe meer meldingen ze daar krijgen hoe meer kans er is dat ze maatregelen nemen. https://support.google.com/adsense/troubleshooter/1190500?hl=en

 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
TOPIC STARTER
Ineffectief Feb 6, 2018

Edith van der Have-Raats wrote:

Ze gebruiken Google AdWords/AdSense en dat mag niet op websites met misleidende informatie. De moeite waard dus om dit te melden bij Google, hoe meer meldingen ze daar krijgen hoe meer kans er is dat ze maatregelen nemen. https://support.google.com/adsense/troubleshooter/1190500?hl=en


Op zich een goed idee, Edith. Google kan echter hoogstens het AdSense-account blokkeren. Daar ligt de eigenaar van deze site echt niet wakker van. Die campagne is een minieme bijvangst.


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:30
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Curieuze site Feb 6, 2018

Hoewel ik mij er nooit voor heb opgegeven, sta ik er wel correct op vermeld, maar dit is niet de enige site. Als ik mijn URL invoer op Google, ben ik terug te vinden op een paar dozijn curieuze sites, waarvoor ik mij uiteraard ook nooit heb aangemeld.

Wat is hier in godsnaam het verdienmodel (????).

[Edited at 2018-02-06 16:17 GMT]

[Edited at 2018-02-07 09:35 GMT]


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 11:30
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
goedkopevertalers.nl Feb 8, 2018

Ik weet nog dat ik toen het internet nog maar net van start was gegaan een trotse e-mail ontving van goedkopevertalers.nl, dat ze naar mijn website zouden verwijzen.

Toen ik een boze e-mail terugschreef om de mensen daar te laten weten dat ik me niet als goedkope vertaler wilde presenteren, ontving ik als antwoord iets in de geest van: Linda, afschrijven die eikel.

Ik begreep meteen dat ze bij goedkopevertalers minimaal met zijn tweeën waren en dat de baas niet begreep
... See more
Ik weet nog dat ik toen het internet nog maar net van start was gegaan een trotse e-mail ontving van goedkopevertalers.nl, dat ze naar mijn website zouden verwijzen.

Toen ik een boze e-mail terugschreef om de mensen daar te laten weten dat ik me niet als goedkope vertaler wilde presenteren, ontving ik als antwoord iets in de geest van: Linda, afschrijven die eikel.

Ik begreep meteen dat ze bij goedkopevertalers minimaal met zijn tweeën waren en dat de baas niet begreep hoe e-mail werkte.

goedkopevertalers bestaat niet meer en ik heb het gered zonder hun hulp.

Uiteraard heeft ook dit portaal geen enkel recht om zonder jullie toestemming jullie persoonlijke gegevens op te slaan of te publiceren. Protesteer zelfs als je goed vermeld bent, de website presenteert jullie slecht.

Succes,
Gerard
Collapse


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:30
English to Dutch
TOPIC STARTER
Illegaal? Feb 9, 2018

Gerard de Noord wrote:

Uiteraard heeft ook dit portaal geen enkel recht om zonder jullie toestemming jullie persoonlijke gegevens op te slaan of te publiceren. Protesteer zelfs als je goed vermeld bent, de website presenteert jullie slecht.

Succes,
Gerard



Los van de vraag of het verzamelen en herpubliceren van openbare informatie illegaal is, wil ik gewoon niet geassocieerd worden met de schimmige praktijken van misleidende links en clickbait. Daarom heb ik eerder deze week de beheerder verzocht om mijn gegevens te verwijderen. Tot op heden is hier geen gehoor aan gegeven.


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Misleidende links bij vertaalportaal






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »